rakan2 kesayanganku

Sunday, 13 January 2013

Cinta Si Cantik Manis 13


Hari ini Feqril bakal berlepas ke Australia. Feqril telah meminta Zaraa menemaninya di lapangan terbang sebelum dia berlepas ke sana. Berat hatinya untuk meninggalkan kekasih hati, namun dia tidak dapat berbuat apa-apa. 5 bulan bukanlah suatu tempoh yang singkat untuk mereka berpisah. Apatah lagi mereka baru sahaja mengikat tali pertunangan. Zaraa di sisinya sudah mula mengalirkan airmata mata.



"Sayang, kenapa nangis ni? tegur Feqril. 



Dia juga terasa ingin menangis di situ namun dia harus memberi kekuatan buat Zaraa. Lantas jarinya menyeka airmata yang mengalir di pipi Zaraa.



"Zaraa sedih Feq, lepas ni Zaraa kena tunggu 5 bulan lagi untuk jumpa Feq balik," ucap Zaraa sedih.



" Zaraa jangan cakap macam tu. Nanti bila Feq dah sampai sana, hari-hari Feq call Zaraa ye. Jangan menangis sayang. Feq tak nak Zaraa sedih. Susah hati Feq tau," pujuk Feqril dengan lembut.



"Feq janji dengan Zaraa ye, yang Feq takkan lupakan Zaraa bila Feq berada kat sana nanti," ujar Zaraa yang masih cuba menahan tangisnya.



"Ya, Feq janji dengan Zaraa. Sesaat pun Feq takkan pernah lupakan Zaraa," janji Feqril kepada tunangnya.



Feqril membuka beg yang disandangya lalu mengeluarkan sehelai selendang berwarna kuning. Dipakainya pada Zaraa selendang itu.



"Selendang ni Zaraa simpan baik-baik ye. Feq hadiahkan khas buat Zaraa. Kalau Zaraa rindukan Feq, Zaraa pakailah selendang ni," ujar Feqril sambil tersenyum.



Zaraa hanya mampu mengangguk sahaja. Terasa semakin sebak dadanya. 



"Jaga diri baik-baik ye Zaraa. Feq pergi dulu. I love sayang," ucap Feqril sambil berlalu pergi.



Zaraa melambai-lambai ke arah tunangnya. Di hatinya berdoa agar tunangnya selamat sampai ke sana. Setelah kelibat Feqril hilang dari pandangan, dia pun mula melangkah pulang. Ketika ini, hanya Feqril yang berada di fikirannya.  Betapa dia rindukan lelaki itu. 


Sedang Zaraa berjalan menuju ke parking untuk mengambil keretanya, tiba-tiba datang sebuah kereta yang dipandu laju menuju ke arahnya. Sungguh dia terkejut ketika itu, dia tidak sempat berbuat apa-apapun namun dia terasa tubuhnya ditolak seseorang ke tepi lalu dia jatuh di tepi jalan itu bersama lelaki itu. Kereta yang dipandu laju itu lansung tidak berhenti dan terus berlalu pergi. Lelaki itu segera bangun dan bertanyakan keadaannya.



"Awak tak apa-apa ke cik?" tanya lelaki itu.



"Saya tak apa-apa cuma luka sikit je kat tangan ni mungkin sebab jatuh tadi kot," katanya sambil menilik luka di sikunya.



"Maafkan saya cik, saya bukan sengaja nak tolak cik tadi. Saya cuma nak selamatkan cik dari kena langgar oleh kereta tu," jelas lelaki itu dengan rasa bersalah.



"Eh, tak pe lah. Saya tak apa-apa jugak ni. Sepatutnya saya berterima kasih dengan awak sebab tolong selamatkan nyawa saya," ujar Zaraa.



"Kebetulan saya pun lalu kat tempat ni jugak tadi so saya nampak sebuah kereta hampir sangat-sangat nak langgar cik tadi. Tu yang saya cepat-cepat pergi selamatkan cik," terang lelaki itu lagi.



"Terima kasih ye. Saya dah terhutang budi dengan awak," ucap Zaraa lagi.



"Sama-sama. Err..apa kata kita pergi klinik dulu. Tangan cik cedera tu," kata lelaki itu.



Zaraa mengangguk dan cuba untuk berdiri. Disebabkan kakinya yang terseliuh akibat terjatuh tadi, sekali lagi dia hampir terjatuh namun sempat ditahan oleh lelaki tersebut.   Tanpa sengaja lelaki itu memaut pinggangnya dan mereka hampir-hampir berpeluk. Zaraa  tersentak lalu segera melepaskan tangan lelaki itu yang melekap di pinggangnya. Lelaki itu juga cepat-cepat mengalih tangannya.



"Maaf, saya tak sengaja," ujar lelaki itu.



"Tak pe," jawab Zaraa sambil cuba menahan malu.



"Err...meh, saya hantarkan awak ke klinik. Awak tumpanglah kereta saya dulu ye. Oh ya, lupa nak perkenalkan, nama saya Mohd Qayyum Syamier. Awak boleh panggil saya Syamier je," ujar lelaki tu sambil memperkenalkan dirinya.



Ketika mereka rancak berbual, seseorang sedang memerhati tingkah laku mereka di sebalik pokok yang berada tidak jauh dari situ sambil tersenyum sinis.

No comments:

Post a Comment